Egészség,  Gazdaság

A WeightWatchers csődbe megy, miközben a fogyást segítő injekciók népszerűsége nő

A WeightWatchers, a népszerű diétás program, csődöt jelentett az Egyesült Államokban, miután súlyos adósságokkal és a piacon egyre népszerűbb zsírégető injekciókkal, mint az Ozempic és a Mounjaro, kellett szembenéznie. A vállalat jogi folyamata során 1,15 milliárd dollárnyi adósságot törölnek a 60 éves márka könyveiből, miközben új feltételeket dolgoznak ki a hitelezőkkel való visszafizetésre. A WeightWatchers közölte, hogy a csődbejelentés alatt is „teljes mértékben működőképes” marad, és ez nem érinti a tagokat.

Az adósságproblémák és a piaci verseny nem meglepő, hiszen a súlycsökkentő injekciók iránti kereslet az utóbbi időben meredeken megnőtt, amit a cég „gyorsan változó súlykezelési tájnak” nevezett. Tara Comonte, a WeightWatchers vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a cég több mint 62 éve segíti a tagjait abban, hogy tudatos, egészséges választásokat hozzanak, és bár a trendek jönnek és mennek, a WeightWatchers mindig is rugalmasan alkalmazkodott. A vállalat tervei „a hitelezők túlnyomó támogatását élvezik” – tette hozzá.

A cég közleménye szerint a súlykontroll programjaik, a „telehealth” programjuk és a súlycsökkentő workshopjaik továbbra is folytatódnak. A WeightWatchers ígéretet tett arra, hogy „itt marad”, és nem szándékozik bezárni. A vállalat jelezte, hogy „jelentős adósság állományuk van a mérlegükön, amelynek egy része évtizedek óta fennáll”, és a csődbejelentés lehetőséget ad arra, hogy átszervezzék a pénzügyi struktúrájukat. A cég azt is kiemelte, hogy néhány ügyfél bírósági értesítéseket fog kapni a folyamat részeként, de nem várnak el tőlük semmilyen intézkedést.

A WeightWatchers, amely egy heti súlycsökkentő támogató csoportként indult 400 résztvevővel, azóta világszerte milliókat vonzott, de a programjaik iránti kereslet csökkent, míg a gyógyszeres súlycsökkentő megoldások, mint a Wegovy és a Zepbound, egyre népszerűbbé váltak. Bár a WeightWatchers kínálatában szerepel súlycsökkentő gyógyszerek értékesítése is, a verseny egyre élesebbé vált.

Comonte februárban azt nyilatkozta, hogy a WeightWatchers segíthet azoknak, akik „fenntartható” módon szeretnének súlyt csökkenteni, miután abbahagyták a gyógyszeres kezelést. Ugyanakkor a cég jelentős átalakuláson megy keresztül, ahogy próbálja alkalmazkodni az iparági változásokhoz és újra pozicionálni magát a hosszú távú növekedés érdekében. Az utolsó pénzügyi évükben a WeightWatchers 346 millió dolláros nettó veszteséget könyvelt el, míg az előfizetési bevételeik 5,6%-kal csökkentek az előző évhez képest. A legutóbbi jelentésük szerint az előfizetési bevételek 2025 első három hónapjában 9,3%-kal estek vissza, ugyanakkor a klinikai üzletáguk, amely a súlycsökkentő gyógyszereket is magában foglalja, több mint 57%-os növekedést mutatott.

A cég teljes kötelezettségei 1,88 milliárd dollárt tesznek ki, ami meghaladja az eszközeik értékét. A WeightWatchers azt várja, hogy körülbelül 40 napon belül megerősítik a reorganizációs tervét, és nyilvánosan forgalmazott társaságként fog megjelenni. 2018-ban a vállalat átnevezte magát „WW”-ra, amikor a hangsúlyt a súlycsökkentésen túli egészséges életmódra kívánta helyezni. Az új stratégia célja, hogy a márka releváns maradjon a folyamatosan változó piacon, ahol a fogyasztói igények és preferenciák gyorsan alakulnak.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cyvqv247gd7o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük